De hele nacht de EV aan 220V gehangen.. (227V gemeten.. belangrijk voor de sommetjes later). Dus de accu’s waren vanochtend helemaal vol. Tijd om eens goed te testen.

Vooraf de pack spanning gemeten: 78.4V

Wat feiten van het testen:

  • Topsnelheid gehaald: 61KM p/u (in derde versnelling), gemeten met GPS.. gaat waarschijnlijk nog wel iets harder.. (dijk was te kort)
  • Top amperes getrokken: 330A (vol gas geven)
  • 50Km per uur rijden kost ongeveer 50-60 Amps
  • Na ongeveer 7 KM gaat de fut eruit.. amps komen niet meer boven de 100 uit

Pack spanning was terug in de garage 75.9V

Eerste voorzichtige conclusie is dat ik niet zo ver kom… waarom moet ik nog even analyseren.. maar de accu’s zijn natuurlijk hoofdverdachte.

Off topic:

  • De digikey spullen heb ik binnen
  • M’n LiPoYPo4 schatjes zijn volgens TNT track-trace vandaag in Neurenberg (vanuit Praag)

Off off off topic:

  • Ik heb een VAG/CAN/ODBII scanner gekocht waarmee je service resets van doen van bijna alle VAG autos, en foutcodes uitlezen. Z’n ding:

155_1_large

Mocht iemand um ooit nodig hebben.. ik heb um.