Zo wordt een donor auto genoemd in EV jargon.

Ik moet dus ook een glider hebben. Het gewicht is belangrijk, maar ook het laadvermogen. Als je over het laad vermogen komt wordt de auto nooit goedgekeurd door de RDW.

Ik hab lang gezocht en vergeleken, en ik denk nu dat ik een  Audi A3 van tussen 1997 en 2003 wil.
Een 1.6 weegt ongeveer 1100Kg en een diesel ongeveer 1250, ik denk niet dat al het verschil in het blok zit en ook gedeeltelijk in de bak en ophanging. Maar omdat het laadvermogen voorbeide ongeveer 500KG mag je de diesel dus zwaarder maken. Maar dan zijn de versnellingsbak verhoudingen natuurlijk anders.

De netgain warp 9 is effecienter bij hogere toerentallen, maar ik kan natuurlijk gewoon de hele tijd in z’n drie rijden als dat het probleem is.

En de diesels hebben meestal hogere km standen en zijn daarom goedkoper te krijgen. Ik hou marktplaats in de gaten en sla toe als er een mooie voorbij komt.. iets met een kapotte motor voor weinig zou wel mooit zijn.

Oh ja.. ook een reden. ik heb vroeger z’n a3 gehad, en ik vond het een fijne auto.. speelt ook mee denk ik..

AUDI_A3_132915381