Van de test resultaten. Eerst wat feitjes over loodaccu’s van wikipedia:
- Open klemspanning bij volledig geladen: 12,6 V
- Einde van ontladen: 11,8 V
- Laden met: 13,8-14,4 V \
- Spanning waarbij water ontleedt in waterstof en zuurstof: 14,4 V
- Bij continu laden: maximaal met 13,8 V
- Na volledig opgeladen te zijn zakt de klemspanning snel naar 13,2 V en dan langzaam naar 12,6 V.
Er zitten in de kever 6 accu’s. Totaal geladen zouden deze samen dus een spanning van 6 * 12.6 = 75.6V moeten hebben. Ik heb dit gemeten valk nadat ik hem van de laden haalde, dus dat dit hoger was zou kunnen, ik moet het eigenlijk nog een keer meten nadat hij langer van de lader is.
Als het pack leeg is zou deze een spanning moeten hebben van 70.8V (6 * 11.8), dat betekent dus dat toen ik weer terug was in de garage (75,9V) het pack nog lang niet leeg was. Sterker nog… volgens de theorie nog meer dan helemaal vol.
Weet nog niet helemaal wat ik hiervan moet maken. Er komt misschien nog wel stroom uit.. maar niet meer genoeg om de auto op een aardige gang te houden.
Edit: een semi tractie accu (die in de kever zitten) kunnen maximaal 50% ontladen worden.. maar of dat nu betekent dat ze dan leeg zijn 12.2V (pack 73.2V) daar ben ik nog niet helemaal uit.